Ridhuset

Jag och Tindra var iväg till ett ridhus i närheten av betet hon går på för at rida ett pass dressyr för en kompis, kom på när vi gick in i ridhuset att det var första gå gen vi red i ridhus, hon kändes iaf mer som hon kunde slappna av och koncentrera sig mer, men det är mycket jag behöver träna på märkte jag :) 

Note till mig själv är att jag måste rida mer i vänster varv och inte sitta och fuskrida i den bra varvet :P måste kämpa lite så hon orkar bärs sig lika bra i vänster varv som i höger! 

Måste även komma ihåg att inte rida för långsamt, jag rider ofta alldeles för samlat innan dom igentligen riktigt orkar bära upp sig hela tiden i den samlade takten så att säga :P 
Men så fort jag fick fart på henne så fick hon en heeelt annan galopp som var mycket rundare :D och näsan kom fram och upp till den formen hon ska ha :P 

Hon brukar gärna kunna smita undan i en väääldigt lång och låg form och gärna lite bakom lod med! 

Men jag fick iaf massor av tips som jag måste komma ihåg att tänka på tills nästa gång jag rider dressyr!! 

Så det var iaf en väldigt nyttig lektion för mig :D 

Vi får hoppas att jag kan dra med mig min kompis upp till Kvinnersta och träna lite terräng oxå, ska ju ta fälttävlanskortet snart så vill träna lite hemma innan vi åker ner till en kille i julita och tränar för att få kortet :P 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0