Cirkuskonst

Igår så Var jag i stallet ett par timmar, fixade allt till honom och skruvade upp hans saltstenhållare och vattenhinkshållaren, skönt att få det gjort, sen tog ja in Loke för tänkte jag skulle ta en barbackatur i skogen, som Sagt blev det så och ja red iväg, kände redan när turen började att han var ganska spänd o tittig, så då tänkte ja bara för att ja rider själv åker ja väl av xD och det gjorde ja med haha

Hann precis komma in i skogen och ja travade lite sakta men så då helt plötsligt skyggar han för en frusen vattenpöl och tvärvänder och ja åker med huvudet före av, men på nåt konstigt sätt landar jag iaf på fötterna med tyglarna i handen xD så det var ju inte så farligt!

Försökte hitta nånstans där ja skulle kunna komma upp igen, väl uppe så började ja jobba honom bara för att han inte skulle skygga för ALLT och han kändes fin, lyssnade super, så passade på att galoppera en kortis i lugn galopp, vilket gick lyssnade det med, han gjorde set utan några protester ;)

Sen fortsatte turen så och när ja väl var i stallet passade jag på att frisera hans hovskägg och det behövdes verkligen, sen så tog jag in alla andra hästar och där var min stalldag klar ^^


Kommentarer
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

Önskar dig en bra start på den nya veckan! :)

2012-04-09 @ 03:21:38
URL: http://four.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0