Min utvärdering om Magic brush

Jag köpte mina för 169 kr, och då får man tre stycken borstar. Jag tycker därför att det är ett bra pris! En för hårremen, en för benen och en för hovarna. Varför man får med en för hovarna har jag undrat lite över, för där tycker jag att borsten på hivkratsen kommer åt bättre men jaja ;) Jag upplever att det är lite skillnad mellan borstarna i hårdheten men det är ingen stor skillnad, och jag använder ibland den till benen på övrig kroppen oxå :p

 

Borstarna består av små piggar, de är mjukare än piggarna på en piggborste och många hästar tycker att dom kliar skönt :) Men eftersom piggarna oxå är lite hårda kan vissa hästar tycka att dom är lite obehagliga på vissa ställen.

 

Men är det då så bra som det sägs?

Ja de är jätte bra! Man får med hur mycket stöv och päls som helst! Super bra om hästen har rullat sig och är dammig, eller fäller. Borsten blir snabbt smutsig så man kan se hur mycket det dras med i varje borsttag. När borsten sen är skitig är det bara att slänga in dom i tvättmaskinen på 60 grader. Dock har jag bara sköljt mina i varmt vatten hittills, det funkar de oxå ;)

 

Efter man borstat har man en blank och nöjd häst! :) Dock är de lite obekväma att hålla i och jag tycker at de kunde utformat borsten som en vanlig rotborste så att den hade varit skönare att hålla i. Men man vänjer sig

 

Sammanfattning:

 

+ Får bort smuts, stöv och päls som utlovat

+ Flesta hästarna tycker mycket om borstarna

+ Enkla att rengöra


 

- Lite obekväma att hålla i pga utformningen, men inget som stör nämnvärt

- Piggarna kan lätt böja sig





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0