Dag 2

Presentation av hästen/hästarna
Ja jag har dåå bara en häst XD skööönt!!!
Och det är ju dåå Loke, han är en nordsvensk brukshäst som är född 2000, jag träffade honom som sex åring första gången det var då jag började på kvinnersta, och när ja gick in i bruksstallet såå såg man massa stora tjocka hästrumpor och sen såg man Lokes huvud i spiltan tittandes på en, :D
Jag red honom völdigt mkt när vi hade bruks lektionerna, då jag gillade hans busiga beteende :P
jag fick även en förfrågan att rida till honom under våran prfilering, och som sagt såå gjorde jag det, ja fick i princip lära honom allt från grunden, han kunde knappt vad skänklar var XD men men det lärde han sig snabbt, och ahn verkade som ett hopplöst fal i hoppningen kan jag säga, kom knappt över 50 cm, utan fick nästan bokstavligen talat piska honom över det :(, och nu hoppar han uppsuttet 115 XD och löshoppar 125 såå såå hopplös var han kanske inte hahah
Jag tog hem honom lite på "prov" under två veckor på vårkanten 2009, sen såå åkte han tillbaka ett par dagar innanvår kvinnersta show där han skulle vara med, och det var även efter den showen var slut som vi bestämde oss för att köpa honom, såå han följde ju med mig hem igen :D 

sedan dess har jag ägt honom, alltså i snart 2,5 år huga vad tiden går fort dåå!

som sagt är det något annat ni vill veta såå vet ni vad ni behöver göra :D
Alltså Kommenter för er som inte hängde med där haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0