LOKE

Ja jag får väl skriva lite om min häst i ett inlägg ;D men vet inte hur ja ska skriva XD

Loke är en 10 årig nordsvensk bruks vallack som jag köpte våren 2009 från Kvinnersta skolan i örebro, har sedan dess utbildat honom lite i hoppningen då det är det jag är mest intreserad av och det han tycker är väldigt roligt :D

Loke är efter Eloge 1903 och morfar är Helmer 1822, han är 160 i mankhöjd och är ljusbrun till färgen :D

Loke har tävlat hoppning på Lokal nivå upp till 90 cm med lite halvdant resultat, beror mest på att ja inte kan rida!
jag har även startat honom i en pay and ride för kallblodiga hästar där jag red LC:2-2008 med 58,5 % och därmed en andra plats :D den är jag nöjd över!!


Loke har även under sin tid som skolhäst prövat på det mesta, så som horseball, monté, hubertusjakt, ungerskpost, körning och säker mera som ja inte kommer på just nu XD

Han var med om en ganska svår olycka som unghäst, där han gick ner sig i typ sankmark och fastnade, dom upptäckte det först när dom skulle ta in alla hästarna då Loke inte var med dom, (dom andra hästarna hade väl gett upp hoppet och gått därifrån),
så då började sökandet efter honom och dom hittade honom i sista sekunden, han var så gott som död när dom fann honom, dom fick slå på honom, även i huvudet för att han skulle komma tillbaka till medvetandet, som tur var gjorde ju han det oxå, men han var så svårt nedkyld så dom var tvungen att tillkalla brandkåren som då fick vincha upp honom och ta tillbaka honom till stallet!

han har meen än i dag av det som hände, lera som "suger" när man går i tycker han inte om då blir han väldigt stressad och vill bara komma därifrån, så jag undeviker djup lera så mkt som möjligt för att inte han ska få tillbaka dom minnena, han har även haft svårt för vatten och vart väldigt rädd, när det skvätter eller skvalpar mot benen, men det har han blivit jätte duktig med nu!!

Vill ni veta något mer så är det bara att kommentera så ska jag fixa det ;D










Dom flesta av bilderna är tillhör  världens bästa Emma Persson http://www.foem.n.nu/




Kommentarer
Postat av: Lollo

Fiinaste!!! Jaa, jag ska se när jag har en ledig dag o komma ut på besök!!! Är ledig på Torsdag :D Har dock besök av Emma från askersund då men hon kanske vill med :D har du Loke på torsdag? :)

2011-04-25 @ 22:36:28
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/
Postat av: Emma - foem

Aw, världens bästa Loke <33

2011-04-26 @ 09:58:24
URL: http://www.foem.n.nu
Postat av: Lollo

Jaa men vaa skojj!! Då kör vi på torsdag efter 6 :) ja vet ju inte vart stallet är... Men vart jobbar du? Om du har vägarna förbi mej :)



Annars en rätt bra vägbeskrivning :) jag och emma ute på vägarna har ryktet att vara illa :P



Mitt mobilnr är 076-3204855 så kan du smsa ditt nr så ja har det oxå :)

2011-04-26 @ 22:57:09
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Okej men då är det ju inte så långt! :)

Borde ju kunna hitta dit! Men visst är det nästan vid gällersta kyrka? Kanske till och med är cyklingsbart :D ;)

2011-04-27 @ 12:08:57
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0